Середня група " Казкова математика ".
ПРОГРАМОВИЙ ЗМІСТ:
Художньо-естетичний розвиток: навчати дітей емоційно відгукуватися на твори художньої літератури – Івана Франка казку «Ріпка», висловлювати свої враження від почутого.
Пізнавальний розвиток: розрізняти процес лічби та його результат, вчити рахувати в межах «6»; вправляти в порядковій лічбі. Розвивати вміння давати порядковий номер.
Соціально-моральний розвиток: виховувати глядацьку культуру малят.
Мовленнєвий розвиток: вчити переказувати твір за частинами, вільно висловлювати свою думку; вміти закінчувати почате речення словами з художнього твору.
Емоційно-ціннісний розвиток:викликати в дітей позитивні емоції.
Креативний розвиток: під час продуктивної діяльності «Ріпка на городі» - формувати в дітей зацікавленість в дітей до результатів своєї праці; закріпити знання основних кольорів.
Фізичний розвиток: виробляти вміння узгоджувати свої рухи з рухами інших дітей згідно віршованого тексту, розвивати дрібні м’язи кисті руки.
Матеріал: настільний театр до казки «Ріпка»,картки з цифрами, іграшки-герої до казки, вирізані форми ріпки та чуба, клейстер, пензлі, серветки.
В С Т У П
Організація дітей.
-Діти, заплющте очі і уявіть собі, що ви знаходитесь в театрі. Зараз ви не лише почуєте, але і побачите казку «Ріпка» в обробці Івана Франка. (Показ настільного театру казки «Ріпка»)
Основна частина
-Ви переглянули і прослухали казку «Ріпка». Для нас герої казки придумали завдання. А які це завдання, ви дізнаєтесь в ході заняття.
-Хто перший тягнув ріпку? (дід)
-Хто другий? (баба)
-Кого покликали після баби? (внучка)
-У кого буде четвертий номер? (собачка)
-А хто буде п’ятим:котик чи мишка?
-Шостим за рахунком буде мишка. Її покликали останньою тягнути ріпку.
(Діти показують цифри, які позначають порядковий номер героїв казки).
Викликаю одну дитину назвати всіх героїв казки за рахунком.Хто перший?другий? і т.д..Звертаю увагу на те, як рахують діти: перший, другий, третій, четвертий, п’ятий, шостий.
-Зараз вам потрібно виконати наступне завдання:
-Назвіть всіх героїв казки, що мають хвостики, та полічіть їх.
-Хто найменший у цій казці?
-Хто найбільший герой казки?
Далі пропоную дітям пограти в гру «Що змінилося?» (Діти заплющують очі, а герої казки міняються місцями. Діти розплющують очі й говорять, хто помінявся місцями і яким став за рахунком, або вгадують, хто сховався. (повтор. 3-4 р.).
-Діти, зараз ми виконаємо ще одне завдання. Слухайте уважно. Вправа називається «Закінчи речення».
-Спочатку ріпка була маленька, а потім……….
-Взяв дід ріпку за зелений чуб……..(тягне руками, упирається ногами).
-Тягнуть потягнуть, а витягнути ………..
-Упала ріпка на діда Андрушку, дід на………….
Ми з вами працювали багато, а зараз час трохи відпочити.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Вже стомилися ми трішки,
Вийдем разом на доріжку.
Наші ручки: 1,2,3 (оплески в долоні)
Наші ніжки: 1,2,3 (тупотять ногами)
Ось голівонька стомилась:
Вліво-вправо нахилилась.
Будем пальчики стискати,
Будем знову працювати.
-Відпочили ми трішки, а зараз приступимо до виконання ще одного завдання.
-Скільки ріпок виросло на городі? (одна)
-А ми з вами виростимо багато ріпок, якими герої казки зможуть пригостити своїх друзів.(Наклеювання готових форм).
Підсумок заняття.
-Яку казку ми сьогодні дивилися?
-Що сподобалось на занятті понад усе?
-Скільки героїв було в казці?