Л А С К А В О  П Р О С И М О

ВИХОВУВАТИ СЕРЦЕМ, ЧЕРЕЗ СЕРЦЕ, ДЛЯ СЕРЦЯ!

Сьогодні -  П`ятниця, 24/11/2017                               Сайт знаходиться у стані розробки


ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД (ЯСЛА-САДОК) №8
"ЯЛИНОЧКА"

Тут кожен день розквітають дитячі посмішки, 
тут кожен день море розваг, 
тут є все для щастя дітей!


Наша адреса: Україна, 90400, Закарпатська обл., м. Хуст, вул. Волошина, 15; тел.: (03142) 4-37-39

 
МЕНЮ  ... 
 


 СТАТИСТИКА 
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


ВХІД
  
 

 Шановні батьки та гості! 

Ласкаво просимо на сайт дитячого садка «Ялиночка».Чи часто ми замислюємося над тим, якою виросте людина майбутнього? Адже саме вона - ця людина, котра ходить в наш дитячий садок, росте у Вашій родині, і ми з вами разом займаємося її розвитком і вихованням. Так від кого ж залежить наше з Вами майбутнє? Так, так, від наших з Вами спільних зусиль. Наша людина майбутнього ще дуже мала, мало знає, погано орієнтується в світі людських почуттів і взаємин. Їй ще дуже мало років, але вона вже особистість. Дитина - квітка, а ми з Вами - садівники. Саме нам з Вами день-у-день необхідно створювати умови, щоб з маленького зросту, посіяного батьками, зростала прекрасна квітка. Така сьогоднішня дійсність, що в дитячому садку дитина проводить більшу частину свідомого дошкільного життя.Тому перед колективом нашого дитячого садка стоїть дуже відповідальне, але благородне завдання - виховання і розвиток наших дітей. Для того, щоб успішно впоратися з цим завданням ми намагаємося використовувати весь свій духовний і педагогічний потенціал. А Вам хочемо нагадати, що успіх у справі повноцінного розвитку та виховання дитини залежить від нашого з Вами дружнього союзу - взаємодії «педагог-дитина-батько». Також ми сподіваємося, що на нашому сайті Ви знайдете відповіді на будь-які Ваші запитання про нас. Для зручності, наш сайт розділений на сторінки, в кожній з яких міститься достатньо повна інформація про роботу нашої установи. Будемо раді Вашим відгукам, зауваженням і пропозиціям.
 
 
         
 
 
                               
 


                              
     
 
 Якщо твої плани розраховані на рік - сій жито,
 Якщо на десятиліття - саджай дерево, 
 Якщо на віки - виховуй дітей.
Народна мудрість
Розвиток дитини значною мірою залежить від добробуту, мікроклімату і способу життя  сім’ї, а не тільки від певних методів виховання дітей і формування їхньої поведінки. Сім’я для малої дитини – це Космос, де мама – Сонце, тато – Місяць, а численні родичі – планети. Саме тут вона черпає сили та енергію життя, вчиться мудрості й набуває досвіду. Космічна гармонія створює міцну ауру, яка захищає від різних негараздів… Але більшість дітей сьогодні відвідує дошкільні заклади. Тому істотним компонентом в організації освітнього процесу  у дошкільному навчальному закладі «Ялиночка» є налагодження тісної співпраці педагогічного колективу з родинами вихованців, просвітницька робота з батьками за такими основними напрямками роботи:
1. Сприяти підвищенню психологічної та педагогічної компетентності щодо розуміння закономірностей розвитку дитини, а також питань виховання та навчання дошкільнят.
2. Залучати до співпраці у створенні належних умов для життєдіяльності та розвитку дітей.
3. Всебічно вивчати стновище, статус родин та моделі взаємодії з ними для здійснення диференційованого підходу.
4. Залучати батьків до активної участі у заходах, що проводяться у ДНЗ, формувати в них відчуття приналежності до колективу дитячого садка як однодумців і спільників. 
5. Формувати усвідомлене розуміння батьками свеєї відповідальності за максимальне забезпечення дитині повноцінного життя і в майбутньому.
 
Десять «ЗОЛОТИХ ПРАВИЛ» для батьків
 1. Не марнуйте часу дитини. У ранньому дитинстві малюк найкраще сприймає нове, накопичує знання.
 2. Формуйте самоповагу. Висока самооцінка додає сміливості, впевненості, вміння ризикувати. Діти повинні усвідомити, що успіх, майбутній добробут залежить від них самих.
 3. Навчіть дитину спілкуватися. Є шість умов, за яких у дитини виробляються корисні навички: 
щира любов до батьків;
приязне ставлення до оточуючих;
зовнішня привабливість (одяг, манери);
можливість спостерігати соціальне спілкування (поведінка батьків, вчителів);
висока самооцінка;
достатній запас слів, вміння підтримати розмову.
 4. Пильнуйте, щоб дитина не стала "телеманом". Сидіння перед телевізором гальмує в дітей розвиток лівої півкулі головного мозку. А нею визначається розвиток мови. Отже, з часом у дитини можуть виникнути ускладнення під час спілкування.
 5. Виховуйте відповідальність, порядність. Потрібно не лише пояснювати, що - "добре", а що - "погано",  а й закріплювати гарні навички. За приклад має слугувати гідна поведінка  батьків.
 6. Потрібно навчати дитину шанувати сіьм’ю. Добрі стосункі, любов в сім’ї, виховують краще за будь-які лекції.
 7. Подбайте за гарне оточення. Оточення впливає на моральні орієнтири, поведінку дітей. Тому уважно придивіться, з ким граються ваші діти, з ким дружать, поцікавтеся репутацією сімей цих дітей.
 8. Будьте вимогливими. Діти з високою самооцінкою, почуттям власної гідності, вмінням робити щось краще за інших, виховуються, як правило в сім’ях, де до них ставлять високі вимоги. Але не будьте тиранами.
 9. Привчайте дитину до праці. Певною мірою ви можете запрограмувати життєвий успіх своїх дітей. Не слід надмірно оберігати своїх синів і дочок від труднощів. Нехай вони зрозуміють, що шлях до успіху вимагає певних зусіль.
 10. Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі. Нехай вони все перепробують. Нехай вчаться на власних помилках, робити щось краще за інших.  Якнайбільше спілкуйтесь з дітьми.

Права та свободи  дитини відповідно до Закону України "Про охорону дитинства"

Розділ ІІ Закону України "Про охорону дитинства" визначає такі права та свободи дитини:
- право на життя та охорону здоров’я (стаття 6);
- право на ім’я та громадянство (стаття 7);
- право на достатній життєвий рівень (стаття 8);
- право дитини на вільне висловлення думки та отримання інформації (стаття 9);
- право на захист від усіх форм насильства (стаття 10).

Права, обов'язки та відповідальність батьків або осіб, які їх замінюють

Відповідно до ст.36 Закону України "Про дошкільну освіту" батьки або особи, які їх замінюють, мають право:
- обирати дошкільний навчальний заклад та форму здобуття дитиною дошкільної освіти; обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування дошкільного навчального закладу;
- звертатися до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей; захищати законні інтереси дітей у відповідних державних органах і суді. 
Батьки або особи, які їх замінюють, зобов’язані:
- виховувати у дітей любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, дбайливе ставлення до довкілля;
забезпечувати умови для здобуття дітьми старшого дошкільного віку освіти за будь-якою формою;
- постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей;
поважати гідність дитини; виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком, державної символіки і рідної мови, до народних традицій і звичаїв. 
Відповідно до ст.8 Закону України "Про дошкільну освіту" батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров’я, людської гідності.

Чи можуть прийняти дитину в дитячий садок без медичної довідки?

НІ. Тому, що відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003р. №305, а також ст.15 Закону України від 06.04.2000р. "Про захист населення від інфекційних хвороб" прийом дітей до виховних, навчальних, оздоровчих та інших дитячих закладів проводиться за наявності відповідної довідки закладу охорони здоров’я, в якому дитина перебуває під медичним наглядом.
Довідка видається на підставі даних медичного огляду дитини, якщо відсутні медичні протипоказання для її перебування у цьому закладі, а також, якщо їй проведено профілактичні щеплення згідно з календарем щеплень і вона не перебувала в контакті з хворими на інфекційні хвороби або бактеріоносіями.Дітям, які не отримали профілактичних щеплень згідно з календарем щеплень, відвідування дитячих закладів не дозволяється!

Як підготувати дитину до вступу в дитячий садок

·                  Розкажіть дитині, що таке дитячий садок, навіщо туди ходять діти, чому ви хочете, щоб малюк пішов в дитячий сад. Приведіть його до нас, щоб він представляв, що це таке.

·                  Коли ви йдете повз наш дошкільний заклад, з радістю нагадуйте дитині про те, як йому пощастило – восени він зможе сюди ходити. Розповідайте рідним і знайомим в присутності малюка, що пишаєтеся своєю дитиною, – адже його прийняли в дитячий сад.

·                  Поговоріть з ним, як з дорослим. Поясніть, що він буде ходити в садок, де багато дітей, з якими можна грати, і багато нових і цікавих іграшок.

·                  Розкажіть йому, що дорослі "тітоньки", з якими він там зустрінеться, будуть грати, співати й танцювати з ним, читати йому книжки, розповідати казки і завжди у всьому допоможуть.

·                  Скажіть, що тепер вранці вся родина буде відправлятися на роботу: тато – в свій офіс, мама – в свій, старший брат або сестра – до школи, а він – у дитячий садок, а після роботи мама або тато прийдуть за ним і заберуть додому.

·                  Познайомтеся з майбутнім вихователем та помічником вихователя. Обов’язково скажіть вихователю, а краще залиште йому письмову пам’ятку, де перерахуйте: страви, продукти і ліки, що викликають алергію; щеплення, від яких у дитини медичний відвід; номери телефонів для зв’язку з вами в екстрених випадках.

·                  Детально розкажіть дитині про режим дитячого садка: що, як і в якій послідовності, він буде там робити. Чим докладніше буде ваша розповідь – тим спокійніше і впевненіше почуватиме себе ваш малюк, коли піде в дитячий садок. Коли дитина бачить, що очікувана подія відбувається так, як було йому заздалегідь "обіцяно", – він відчуває себе впевненіше.

·                  Поступово, протягом літа, влаштовуйте режим дня дитини подібний до режиму дня у дитячому садку, особливо якщо це стосується раннього вставання – не пізніше восьмої години ранку. Після обіду ваш малюк повинен спати не менше однієї години або хоча б полежати з книгою або з іграшкою. Готуватися до сну слід не пізніше 21 години.

·                  Корисно навчити користуватися горщиком. Відучити його від їжі із пляшечки з соскою. Постарайтеся навчити малюка самостійно їсти ложкою і пити з чашки.

·                  Поговоріть з дитиною про труднощі, які можуть виникнути у нього в дитячому садку. Обговоріть, до кого в цьому випадку він зможе звернутися по допомогу, і як він це зробить. Наприклад: "Якщо ти захочеш пити, підійди до вихователя і скажи: "Я хочу пити", і вихователь дасть тобі води. Якщо захочеш в туалет, скажи про це вихователям".

·                  Не створюйте у дитини ілюзій, що все буде виконано на його першу вимогу і так, як він хоче. Поясніть, що в групі буде багато дітей і іноді йому доведеться почекати своєї черги. Ви можете сказати малюкові: "Вихователь не зможе допомогти одягтися відразу всім дітям, тому тобі доведеться трохи почекати".

·                  Навчіть дитину знайомитися з іншими дітьми, звертатися до них по імені, просити, а не забирати іграшки, у свою чергу, пропонувати іграшки іншим дітям.

·                  Ознайомтеся з іншими батьками та їхніми дітьми. Називайте інших дітей у присутності вашого малюка по іменах. Запитуйте його думку про нових друзів.

·                  Вводити дитину в нову ситуацію треба поступово. У перші дні побудьте з ним якийсь час в дитячому садку, не йдіть відразу. А, прощаючись, обов’язково скажіть, що повернетеся за ним. Як правило, багато дітей через кілька днів звикають до нових умов.

·                  Коли ваш син або дочка вперше відправляться в садок, не забудьте дати йому з собою свою іграшку: звична тепла річ, що пахне будинком, буде діяти на малюка заспокійливо, це для нього частинка дому, частинка безпеки.

·                  не забудьте так розпланувати свій час, щоб повністю звільнити собі першу пару тижнів, щоб зі свого боку допомогти дитині плавно пройти адаптацію в садку;

·                  На перших порах намагайтеся приділяти своїй дитині потрійну увагу вдома і на прогулянках, нагадуйте ввечері йому про садок, про діток, про вихователя. Найголовніше – не бійтеся сліз дитини, адже він поки не може реагувати інакше! Не дратуйте дитину своїми сльозами і нервозністю. Багато мам не можуть стримати емоцій при розлученні з дитиною вранці, коли дитина йде до групи. Якщо у мами не виходить бути витриманою, краще довірити татові відвести дитину в садок.

·                  Постарайтеся бути терпимими в період адаптації дитини до дитячого садочку, не шкодуйте часу на емоційно-особистісне спілкування з дитиною, заохочуйте відвідування дитячого саду дитиною. Пам’ятайте, що дитячий сад – це перший крок у суспільство, імпульс до розвитку знань дитини про поведінку в суспільстві.

ЧИ ГОТОВА ДИТИНА ДО ШКОЛИ?

Частина І

Прешого вересня не один десяток діток приходить до школи вперше, маючи повне право на почесне звання "школяр". І сповнюється новими турботами, першими успіхами та невдачами їхнє життя та життя їх батьків. Вчителі хвилюються не менше від своїх вихованців та їхніх рідних. Якими будуть їх первачки? Чи сподобається їм у школі? Чи не буде їм психологічно тяжко в новому середовищі?

Вихователі в дошкільних навчальних закладах роблять все можливе, щоб діти прийшли до школи підготовленими, адаптованими до нового середовища, могли знайти спільну мову з новими товаришами. Та без допомоги батьків діти не зможуть стати стовідсотково готовими до школи. 

Що ж повинні знати і вміти діти? Скористуємося порадами кандидата психологічних наук, доцента кафедри психології Кіровоградського державного педагогічного університету Н.О. Головань.

1. Визначення шкільної зрілості здійснюється за допомогою постановки цілого ряду питань, на які діти повинні давати відповіді вільно:

·                  назвати своє прізвище, ім'я та по батькові;

·                  хто старший: ти чи твій брат або сестра?

·                  скільки тобі років? А скільки буде через рік, два?

·                  що буває раніше: день чи вечір?

·                  де ти живеш? Де працюють твої тато і мама?

·                  яка зараз пора року? Чому так вважаєш? (Назвати прикмети даної пори року).

·                  чому сніг буває взимку, а влітку його не буває?

·                  що робить листоноша, вчитель, лікар? Хто лікує, а хто вчить?

·                  що більше: 8 чи 5? 9 чи 10? Порахувати від 3 до 7, від 6 до 2.

·                  показати свою ліву руку, праве вухо. Що знаходиться в кімнаті праворуч, ліворуч?

·                  Що треба зробити, коли ненароком зламав чужу річ?

2. Діти повинні розрізняти поняття "дикі та свійські тварини", "овочі, фрукти та ягоди", "дерева, кущі, трави, квіти", називати види транспорту, міста, посуд та ін. Повинні вміти узагальнювати, тобто називати одним словом запропоновані їм речі, наприклад: суп, каша, компот - їжа; Дніпро, Волга, Інгул, Мала Вись - річки; вовк, тигр, лев, девиця, левеня - звірі і т.д. Повинні вміти називати протилежні слова до запропонованих: високий (низький), покупець (продавець), легко (важко).

Слід розвивати у дитини швидкість, гнучкість та критичність мислення (за спеціальними вправами). Готова до школи дитина повинна вміти аналізувати і порівнювати, чим схожі і чим відрізняються певні предмети, наприклад: літак і метелик; дитина і ліліпут; неправда (обман) і помилка; хороша людина і погана людина і т.п.
Діти повинні вміти класифікувати предмети за певними ознаками, у них має бути розвинена конструктивність мислення.

3. Велику увагу слід приділяти памяті дітей. За допомогою спеціальних вправ слід розвивати зорову, образну і слухову память. Не варто залишати поза увагою і запам'ятання: слухове механічне запам'ятання; довільне і мимовільне запам'ятання; опосередковане запам'ятання.
Особливу увагу слід приділити розумінню літературних текстів: дитині читають текст і просять його переказати. Після переказу ставляться запитання і визначається, наскільки дитина зрозуміла основний зміст оповідання.
Не останнє місце займає і розвиток сприймання, уяви та уваги (концентрація уваги, її розподіл та переключення).

4. Важливим компонентом особистісної підготовки дитини до навчання в школі є ставлення до самого себе. Самооцінка - необхідний компонент розвитку свідомості. Дитина повинна усвідомлювати саму себе, свої фізичні сили, розумові здібності, вчинки, мотиви своєї поведінки, свого ставлення до навколишнього світу, до інших людей і до самого себе.
Особистісна готовність дитини до школи виражається і в сформованості усвідомлення приналежності дитини до певної статі, в оволодінні відповідними формами поведінки.

Хочеться звернутися до батьків ще з деякими проханнями.
1) Слідкуйте за правильністю своєї мови та навчайте дітей говорити саме правильною (літературною) рідною мовою, без діалектів та русизмів;
2)Формуйте в дітей гігієнічні навички (чистити зуби, мити руки), прищеплюйте їм бажання бути завжди охайними;
3) Привчайте допомагати вдома по господарству (мити посуд, прибирати постіль, накривати на стіл тощо);
4) Прищеплюйте стійкі навички самообслуговування (можуть самі приготувати бутерброд, одягнутися по погоді, зав'язати шарф, застебнути гудзики);
5) Вчіть дитину керувати своїми емоціями та бажаннями (не вередувати, коли щось заборонили, не їсти цукерок перед обідом, навіть, якщо вони доступні);
6) Навчайте поводитись за столом (правильно сидіти, правильно тримати ложку, виделку, охайно їсти);
7) Виховуйте у дітей певні стійкі інтереси (ліплення, малювання, слухання музики, конструювання тощо);
8) Обов'язково навчайте поводитись у суспільстві (не перебивати старших, вітатися, прощатися, дякувати);
9) Привчіть прибирати за собою іграшки, книжки, зошити, альбоми;
10) Якщо дитина ставить запитання, вона повинна вміти обов'язково уважно вислухати відповідь;
11) Привчайте дитину дотримуватися певного режиму дня (часу, їжі).
 

Частина ІІ

За основу готовності приймається необхідний рівень розвитку дитини, без якого вона не може успішно навчатись у школі. Батькам слід пам’ятати, що не кожна дитина може зразу успішно навчатися. 
Існують 3 компоненти структури шкільної зрілості
1. Морфологічна зрілість – рівень розвитку основних функціональних систем, хронічні захворювання
• фізіологічна готовність — стан здоров’я дитини, соматичний розвиток – вага, ріст, пропорції тіла, грудної клітини, спадкові порушення, травми, стан зору, хребта
• фізичний розвиток – сформованість дрібної й великої моторики, дозрівання мозкових структур, зорово-рухова координація
• біологічна зрілість – психологічний вік не завжди збігається з фізичним, кількість постійних зубів, ступінь окостеніння кісті руки
2. Психологічна готовність
• інтелектуальна зрілість – сформованість психічних функцій, світогляд
- мислення – наочно-образне, аналітичне, раціональні умовисновки
- сприймання — планомірність, розчленованість, диференційованість
- пам’ять – свідоме, цілеспрямоване запам’ятовування
- увага – зосередженість, стійкість, достатній об’єм
- мовлення – усна та писемна мова, розуміння символів азбуки, читання
- уява – створює яскраві художні образи, втілює в малюнку, танцях, рухах
• емоційно-вольова зрілість – ступінь навченості, ініціативність
- рівень розвитку довільності – свідомо діяти за правилом, за зразком
- рівень тривожності – емоційна стійкість чи здатність до неврозу,вміє підкорити інтереси, відсутність імпульсивності, дратівливості, виснажливості, дріб’язковості
• мотиваційна готовність – сформованість передумов навчальної діяльності, усвідомлена потреба у здобутті знань і розвитку своїх здібностей, бажання ходити до школи
3. Соціальна компетентність
• соціальна зрілість – бажання зайняти нову соціальну роль – позиція школяра, ставлення до вчителя як до дорослого, який володіє знаннями
• комунікативні навички – розвиток необхідних форм спілкування з однолітками, уміння встановити рівноправні стосунки, вибрати адекватну поведінку, звернутись по допомогу і надати її, прилучитися до спільної діяльності, уникнути небажаного спілкування, знати де поступитися, коли захиститися.
 

Частина ІІ (тест)

1. Чи хоче Ваша дитина йти до школи?
2. Чи думає Ваша дитина про те, що у школі вона багато дізнається та навчатися їй буде цікаво?
3. Чи може Ваша дитина самостійно виконувати справу, яка потребує зосередженості впродовж 30 хвилин (наприклад, збирати конструктор)?
4. Чи Ваша дитина у присутності незнайомих анітрохи не соромиться?
5. Чи вміє Ваша дитина складати розповіді за картинкою не коротші, ніж із п’яти речень?
6. Чи може Ваша дитина розповісти напам’ять кілька віршів?
7. Чи вміє вона відмінювати іменники за числами (наприклад, олівець-олівці)?
8. Чи вміє Ваша дитина читати по складах або цілими словами?
9. Чи вміє Ваша дитина рахувати до 10 і назад?
10. Чи може вона розв’язувати прості задачі на віднімання та додавання одиниці?
11. Чи правильно, що Ваша дитина має тверду руку?
12. Чи любить вона малювати і розфарбовувати картинки?
13. Чи може Ваша дитина користуватися ножицями і клеєм (наприклад, робити аплікації)?
14. Чи може вона зібрати пазли з п’яти частин за хвилину?
15. Чи знає дитина назви диких і свійських тварин?
16. Чи може вона узагальнювати поняття (наприклад, назвати одним словом овочі: картопля, буряк, капуста)?
17. Чи любить Ваша дитина самостійно працювати — малювати, збирати мозаїку тощо?
18. Чи може вона розуміти і точно виконувати словесні інструкції?
А тепер звірьте свої результати: 
Якщо позитивних відповідей на питання тесту
15-18 — Ваша дитина готова йти до школи. Ви недарма з нею працювали, а шкільні труднощі, якщо і виникнуть, можна легко подолати;
10-14 — Ви на правильному шляху, дитина багато чого навчилася, а запитання, на які Ви відповіли «ні», підкажуть Вам, над чим іще потрібно попрацювати;
9 і менше — почитайте спеціальну літературу, постарайтеся приділяти більше часу заняттям з дитиною і зверніть увагу на те, чого вона не вміє.
Результати можуть Вас розчарувати. Але пам’ятайте, що всі ми — учні у школі життя. Дитина не народжується першокласником, готовність до школи — це комплекс здібностей, що піддаються корекції.

 

  

 

                                                                          

Пошук

Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930


НАШІ ДРУЗІ

Вітаємо наших
 
іменинників!

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний хостинг uCoz